torsdag 3 september 2009

September e här

Så var vi inne i september då........... Tiden flyger iväg.
På lördag den 5.e firar jag o gubben 16år ihop. (Tack för att du "skvallrade" för gubben, Lotte :-D ).
På söndag fyller dottern 4 år. Att börja på dagis har gått över förväntan. Tösen e glad som en lärka då vi far dit på morgonen, men arg som ett bi då vi ska hem. Så man får ta det som ett gott tecken, att flickan trivs :-)
Var till Kimito på ärenden idag efter att de 3 äldsta farit till skolan/dagis.
Var med en del papper, gjorde om en försäkring o fyndade sockor o t-shirts. Köpte 8 par sockor åt dottern för ca 1€ paret o åt gubben 1 t-shirt o 2 långärmade för 3.90€/st.
Ska idag fara o hämta det sista paketet med byxor till barnen. Så e garderoberna uppdaterade igen. Försöker hitta så billiga kläder som möjligt, men vill också ha en viss kvalitet. Barn växer så fort.........
Gubben fick just sin kompis hit. De ska försöka få ner ett par träd som börjar bli farliga ifall det stormar. Ett tu tre har vi dem inne i huset under nästa storm......... Inte kul alls........
Helgen blir väl lugn. Har ännu inte hunnit fundera efter vad vi ska göra.
Börjar hitta vårt vanliga vardagstempo igen efter den hektiska sommaren. Gubben o kompisen har lite smått planerat att göra en ny "heldagsfisketur". O nu har jag inget emot det igen, bara han denna gång meddelar att det blir sent, fast jag också vet att det brukar bli det. :-)
Ja ja, jag e lite petig av mig, men jag tycker det e bättre att meddela fast jag också vet.
Nu väntar tvätten på mig :-)
Ha det bra. Vi hörs igen, kramar till er!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...