lördag 5 september 2009

Grattis jag o gubben :-)

Idag har jag o gubben varit tillsammans i 16 år. På ett vis är det otroligt!
Att vi varit tillsammans halva livet :-)
Första gången jag såg gubben sa det inte "Klick" utan "Ka-BOOM!"
Jag visste då redan att han var Den Rätte för mig (men det tog några dagar innan jag fattade att han var det :-) )
Vi spanade in varann ett par veckor innan vi började prata. Då redan kunde vi fastna med blicken djupt in i den andras ögon o sitta länge o se på varann. Innan vi vaknade upp o såg bort. En vecka innan vi blev tillsammans, började vi smått prata o skämta med varann. O så sakta kom gubben till mig för att dricka te, fast klo var en 11-12 på natten :-)
Min kompis Lotte satt dagen före o värmde gubbens händer, o jag trodde jag skulle klösa ögonen ur henne den gången. Han var ju "min". :-)
Hon berättade också för honom att jag var kär i honom, men han trodde först inte på henne. Till sist erkände jag själv för honom att det stämde.
Samma dag vi blev ihop, låtsades vi först att vi var ihop för att skoja med de som bodde på samma internat som vi. Vi satt o höll varann i händerna. På kvällen fråga gubben mig om jag ville börja med honom, och jag förstod först inte vad han menade! Stackarn :-) fick fundera ut ett annat sätt. Till sist frågade han mig om jag ville börja sällskapa med honom :-) o jag sa Ja.
O på den vägen är det. Lite Ups and Downs har det varit, men inget allvarligt. Livet e ingen dans på rosor. O om det skulle vara en dans på rosor, så ska man komma ihåg att rosor också har taggar......
Vi firar inte på något speciellt vis. Var ut på en promenad hela familjen. O nu sitter gubben med barnen i vardagsrummet o ser på en film medan jag sitter i köket o skriver detta :-)
Hoppas ni alla har en bra dag. I morron skall det firas dottern som fyller 4år :-)
Kram !

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...