måndag 31 augusti 2009

Nu känns det i luften att det drar mot höst. Löven börjar vara gula, o en del har börjat falla. Luften e varm, men vinden har en viss kyla i sig.
I helgen var det Forneldarnas Natt här, Villaavslutning på andra ställen. Vi var bara hemma. Var på en långpromenad hela familjen i lördags. Var riktigt skönt. På kvällen var vi till Kasnäs körandes för att se om det var mycket folk. Rätt mycket var det.
På söndagen var vi hemma, jag o minstingarna. Gubben o de äldsta 2 var till svampskogen. De hittade en del nog.
Idag var jag på sista inskolningen med dottern, o det gick lika bra som de andra 2 gångerna. I morron börjar damen på riktigt i dagis. Ska verkligen bli konstigt att bara ha lillgrabben hemma :-) Hur ska man få dagarna att gå.........?
Nu väntar jag på att de två äldsta grabbarna ska komma hem, vilket de borde komma om ca en timme. Få se hur deras dag varit. Hoppas deras läxläsning går bra idag, att man inte behöver gräla på dem om läxorna. Hatar det, men jag vill att de ska själva laga läxorna, o själva komma ihåg dem.
Ha det bra. Kram :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...