torsdag 27 augusti 2009

Trött.......o jobbiga barn..........o läxor.......bl.a.........

Jag är trött. Har inte blivit så mycket sömn de senaste nätterna. Dottern o lill-grabben är förkylda o hostiga. O igår var det åska. O då sover jag dåligt.
Gubben e förkyld, men har inte feber. Själv har jag nåt i halsen som krånglar, men annars e jag rätt bra. Mellangrabben e bättre i sin förkylning.
Var på inskolning med dottern idag till dagis o bra gick det. Dottern ville inte gå hem :-) Hon var en stund på dagis ensam, jag var på ärenden. På måndag ska vi på 3.e inskolningen o då ska vi äta där också.
I o med att skolan börjat har o en del av vardagsproblemen återvänt.......de två äldsta grabbarnas läxgöras..........
Idag fick båda varsitt raseriutbrott för att vi ville kolla att de gjort läxan rätt. Äldsta grabben hade bara ett fel av fem, mellangrabben 14 fel av 20.........
Men läxor måste ju kollas o rättas. Mellankillen e dessutom den som tar till tårarna så fort han inte vill något........ Har sedan de gick i ettan haft regeln att läxorna skall göras så fort de kommer hem. Men nu e det såååååå svååååååårrrrrrrrt. Man vill hellre vänta tills läggdags o då man såååååå tröööööööttttttttt............ Grrrrrrr jag blir tokig på dem ibland. Alla regler vi har, har totalt ruckats under sommaren. O så det klassiska "Måste vi det?".......som dottern tagit efter........
Ha det bra. Kram!

1 kommentar:

Vällingbysanta Claus sa...

sommarlov är så skönt men som du också skrev så är det mycket rutiner som ändras och som måste tränas in igen när hösten kommer med skol och jobbstart.inte så lätt alla gånger.det var väldigt krångligt idag fredag att lägga in kommentar.gör det om och om igen suck..

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...