torsdag 13 augusti 2009

Nästan hemma igen

Nu har jag varit i alla dessa länder!
Det blev av att fara till Norge. O vilken resa! Jag e helt förälskad i Norge nu, vill tillbaka dit.
Vi övernattade ovanför Rovaniemi, i Alta i Norge, i Nordkapp, på ett ställe jag inte minns namnet på, utanför Narvik o utanför Haparanda i Sverige.
Vacker natur o otroliga landskap.
Skrev en liten resedagbok, men jag lägger ut den sen då jag haft tid att renskriva den.
På Nordkapp finns ett jättefint turistcentrum, som e värt att besöka. Men ishavet såg jag bara en glimt av pga dimma........ O det var synd.
Såg också ett minnesmonument över slaget om Narvik 1940. Det var vackert.
Senna-landet var vackert, vilt o otroligt fridfullt. O tunnlarna under bergen.....
Kortaste var väl en 100-200m, längsta var nästan 7000m..... Lite läskigt........
Men jag fick flera drömmar uppfyllda: se norra Norge, se fjordarna, fjällen, glaciärer........
Och dessa renar! De hoppar fram varsomhelst. Dottern älskade att se renarna.
Och till dotterns förtjusning fick hon se Bubblor (bilarna) o Nissan Micra, hennes två älsklingsbilar :-)
En minnesvärd resa, som jag inte glömmer. Vi ska definitivt resa tillbaka. O sen e det bara Island kvar av de nordiska länder, o dit funderar vi på att resa också.
Dotterns glasögon gick sönder på resan i förrgår, men nu e de lagade o tösen kan se igen.
Nu pustar vi ut i Karleby idag o troligen också imorron. På lördag bär det hemåt igen :-)
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...