fredag 22 mars 2013

Fredag.....

Känner mig lite nere.... Bara pga en brevvän som "är besviken på mig för att jag skickat ett maskinskrivet brev"
Jag jobbar för fullt med min enorma brevhög, men livet hindrar mig just nu från att skriva för hand...
Lärde mig igen en gång att man inte kan stå alla tillfreds. Börjar smått tro att en del sätter mera värde på vilket sätt brevet är skrivet, än innehållet.
Är glad över den respons jag fick på en Facebook-status jag skrev. Har brevvänner som är guld värda. Tack för det, mina fina vänner!
Annars då.... Dottern är ÄNTLIGEN frisk från influenssan. Det var domen läkaren gav. På tisdagen fick hon äntligen fara till skolan. Lillgrabben var överlycklig över det faktum att han fick fara till dagis :-)
På onsdagen var dottern till frisören. Nu har tösen håret till axlarna, istället för över skuldrorna.
Den här veckan har de haft flyktingar och rasism som tema i barnens skola. På tisdagen hade åk 1-3 sin temadag då de talade om flyktingar och rasism. Och igår hade åk 4-9 sin temadag. De fick under 12timmar sätta sig in i hur det är att vara flykting. Båda boysen tyckte det varit en intressant dag. Men trötta var de då de kom hem igår på kvällen.
Idag är det då fredag. Jag skall försöka få en del brev skrivna. Kanske läsa färdigt andra boken i Twilight-serien. Gubben och jag håller på och tittar igenom Twilight-filmerna igen en gång :-)
Hoppas alla har en bra helg! Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...