fredag 29 mars 2013

Glad Påsk!

Nu har vi påsken här
Den här häxan flyger dock inte till Blåkulla, utan hon hålls hemma med familjen sin :-)
Förra tisdagen var jag med mina klasskamrater till Åbo på studiebesök till Terapicentret Regnbågen
Mina 2 äldsta söner har båda gått och fått ergoterapi där för några år sedan. Var intressant, och pojkarnas fd ergoterapeut kände igen mig :-)
Gjorde vårstädningen också i veckan. Tvättade fönster, bytte gardiner.... Gjorde påskfint.
Mellangossen hade igår då han hade sovmorgon (och jag var på ett möte med hans lärare) tvättat golven och lagt rena mattor. För att inte jag skulle behöva göra det. :-)
Min fina gosse.
Igår var jag också för 1a gången på påskmässa med äldsta gossen. Han skulle dit för att det var en "obligatorisk" gudstjänst för skriftskoleleverna. Och jag följde med. Är egentligen inte så värst "religiös" av mig men jag tycker på ett sätt om att gå i kyrkan. Det är så fridfullt på nåt sätt. Tycker om att gå in och titta i kyrkor, samma sak tycker jag om att gå på kyrkogårdar. Det är så fridfullt.
Nu gräddas ungskyckling och efter det skall hela familjen ta en skön promenad i detta vackra påskväder :-)
Ha en riktigt GLAD PÅSK alla! Ha det bra. KRAM!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...