lördag 16 mars 2013

Vårvintertankar, kort bara :-)

För ett par dagar sedan tog jag denna bild via köksfönstret. Sedan dess har bla berget kommit fram under snön. Solen kämpar tappert mot vintern. Heja våren!
Alla klagar på att det är kallt, att våren skulle få komma.... Men hallå! Våren är ju här. Man känner vårvärmen i solskenet, man har fåglarnas vårsång.
jag trivs med våren så som den jobbar sig fram nu, med solsken. Hellre lite kallt och solen som SAKTA smälter snön, än att det regnar o slaskar och lagar det vått o klottigt.
Annars då... Dottern ligger ännu i feber. Om inte febern ger sig idag, så far vi till läkare med henne. Inget jag ser fram emot eftersom vi måste till Salo. Hon ligger just nu på soffan och tittar på en film.
Kanske man får äldsta systerdottern med sambo hit idag också. Var ett tag sen man såg dem :-)
Nu ska jag sätta mig och skriva ett par brev.
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...