fredag 23 januari 2015

Fredagsstök/mys

Gubben byter vårt läckande kökskran, småtrollen ser på film, tonåringarna är på sina mobiler.
Rätt tyst i huset, förutom gubbens verktyg som väsnas.
Jag är fortfarande konstigt seg, hade värk i benen igår. Som om jag skulle hålla på att få flunssa.
En ljuvlig doft sprider sig i huset, har tidigare bakat en kladdkaka (lägger receptet sen då vi smakat, testade ett nytt recept) och nu gräddas lasangette i ugnen.
Hela familjen är hemma, då äldsta gossen kom hem från skolan för en stund sedan.
Ikväll blir det att fira äldsta sonen, med glass och kladdkaka (enligt hans önskan). Så man får hoppas kakan är god :-)
Jag tycker om att baka, men gör sällan annat än matbröd.
Blir mest minidonitsar eller muffinsar om jag bakar annat.
Inatt kom det mera snö. Småtrollen var ute en stund efter att vi kom hem från förskola/skolan. De åkte peffis, stjärtlapp för glada livet :-)
Vi har en såpass bra gård att det finns en liten bergsluttning som barnen åker längs. man får dock passa så de inte åker ner/ut på vägen. Och man far inte sakta nerför heller (slagit baken några ggr.........)
Nu börjar ett gäng hungriga barn gnälla över att maten aldrig blir färdig, så det är bäst att kolla om den skulle råka vara klar :-)
Ha det bra. Kram!


Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...