söndag 18 januari 2015

Slö söndag

"Jätkän-kynttilät" på nyåret
Dagar far iväg med faslig fart.
Tycker man inte har ork till nåt alls :-/
Julen är förbi, och vi är redan över halva januari.
Nyåret firade vi hemma med att äta hemgjord pizza, se "Dumma mig"-filmerna och så sköt vi lite raketer. Gubben och jag firade 20förlovningsdag samma dag.
Sen har dagarna gått, den vanliga vardagen.
Imorron ska jag till Åbo, och ÅUCS med yngste sonen, ska på Rehabiliteringsutvärdering.... Blir en "liten" omväg pga att vi först ska föra äldsta gossen till Ekenäs, sen far vi till Åbo via Salo.
På tisdag ska man igen dit, till ÅUCS alltså.
Nästa vecka ska man igen dit på rehabiliteringsutvärderingsmöte, och i nåt skede ska man till ÅUCS med tösen för att kolla syn mm.........
I onsdag ska man på ett Vardagen i skolan-möte till mellansonens skola, och samma dag fyller äldsta sonen 17...
Vart far åren?
En positiv sak är att jag har fått tillbaka lusten att skriva brev till 100% :-) och är nu i ett läge med brevsvar som jag känner mig bekväm med, har länge kämpat med brevsvaren och ett bra tag var min "svarstid" nästan 3 månader...
Nu är det äldsta brevet i min brevhög från mitten av December, inte så tokigt för att vara mig :-)
Brevskrivning har varit min "passion" sedan 2001, mitt sätt att koppla av. Om jag inte skriver brev, så läser jag. Min andra passion :-) Extra kul tycker jag att det är med att dottern skriver brev, då andan faller på. Hon har ett par brevvänner som hon skriver med :-) Och periodvis läser hon.
Gossarna brås på far sin, tycker om att pyssla med allt möjligt, utom brevskrivning och läsning dock :-D
Ha en skön söndag. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...