fredag 18 september 2009

En både bra o dålig dag

Idag har varit en bra o dålig dag.....
Bra så tillvida att vi var till Åbo o shoppade lite. Först var vi till Hesburger för att äta hamburgare :-9
Gott, gott.......
Sen var vi till IKEA där vi köpte ljusstakar, en dyna, glas o lite husgeråd. Jag älskar husgeråd, o hittar alltid något som jag inte har :-)
Sen var gubben till Biltema, köpte cykellås till pojkarnas cyklar. O golfbollar o pegs heter de väl, de vita pinnarna de slår bollen från........
Sen var vi till Prisma, där köpte vi tossor byxor o vinterbyxor åt de två äldsta pojkarna plus gummistövlar till den äldsta gossen o dottern.
Sen for vi hem. O så till det som förvandlade min bra dag till en dålig........
Gubbens kompis ringde o frågade om gubben skulle komma till puben o spela biljard. O gubben for iväg. Inte kan jag neka han heller, men glad e jag inte.
Kan nog hända att gubben har en tyst fru imorron.
Men det får han leva med. Kan bara inte förstå hur han lite klagar på att kompisen ska ha han ut alla helger, ändå far han så gladeligen iväg...............
Nästa helg lägger jag stopp för att han far ut. Då fyller jag 32. Funderar på att beställa ett par böcker. Visserligen har vi rätt tighta tider framför oss, men har han råd att festa har jag råd att köpa ett par böcker också!
Ha det bra. O ha en bra helg! Kram.

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...