söndag 20 september 2009

En omtumlande helg, kan man säga annat.....

Man kan inte säga annat än att det har varit en omtumlande helg.......
Jag hade en extremt deppig dag igår. Första gången på länge som jag gråtit för att allt känts jobbigt. O jag e inte den som bryter ihop i första taget.
Först o främst var det pga att gubben var ute. E avundsjuk för att han har sin kompis medan jag e ensam hemma med barnen. Här som jag bor finns inget att göra om man inte vill vara på puben o supa. O det vill inte jag.
Sen var barnen extra jobbiga igår. De reagerar på att gubben inte varit så mycket hemma.
Sen också en del privata saker som jag inte vill gå in på här. Så det blev för mycket bara.
Vi pratade med gubben igår igen. Gubben medger ju att han varit för mycket borta, ute o festat. Måste väl tillägga att gubbens kompis har alkoholproblem, o vill inte just göra något utan alkohol............... Sa åt gubben att jag hoppas det inte blir nå krogbesök nu på LÄNGE!
Han hoppas det också...........
Tänkte lägga ut på Facebook i fredags, då man läste att folk sku festa, ta en cider, öl eller dyl att Kan man inga ha en helg utan att alkohol på något sett e inblandat. Ska det alltid vara alkohol med i bilden?
Nå i alla fal, vi var ut på promenad i lördags. Hemma igen gjorde gubben hamburgare. O så hade vi en mysig kväll hela familjen o såg på filmer.
På kvällen då barnen lagt sig, såg jag o gubben på Survivor på tv, o tänkte sen att vi skulle se på en film i sängen. O prova vår nya stora dyna från Ikea :-)
Men.......knappt har vi hunnit lägga filmen på förrän lillsyrran ringer o ska ha gubben att köra henne o brorsan till Åbo....................
Gubben for, motvilligt. Hemma var han 4-tiden, o rätt trött. Sa åt syrran att hon får återgälda det, att hon snuvade mig på myskvällen med gubben min.
Idag har vi också varit ut på en promenad. Hade kameran med mig o tog lite foton av de vackra höstträden. Nu fixar jag mat medan lilkillen sover o de andra e ute.
Nästa helg stänger vi av telefonen......fast/ för jag fyller år då :-)
Ha det bra. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...