måndag 7 september 2009

Ny vecka igen en gång

Så var det, än en gång, en ny vecka.
Har det minsta 2 hemma idag. I morron, onsdag o torsdag ska dottern till dagis.
Hon hade en fin födisfest, igår. Mommo, moffa o moster var hit på kaffe. I present fick hon en väska, tröja med Hello Kitty, sockor o trosor. Vill hellre att barnen ska få något dom kan ha nytta av än en massa saker. De har redan en massa leksaker så.......
Hade en grävskopa hit igår som hjälpte gubben att ta ner två träd.
Var bättre att ta ner den på det viset än att de skulle ha fallit ner på huset eller på ellinjen......
Har ännu 4 träd att ta ner åtminstone, men det blir kanske nästa år det först.
Vi har ett litet skjul på vår gård, som borde bytas tak på, o vi ska nog göra det. Nu har 3 st träd fallit på skjulet, o det står kvar ännu! Lite av taket e skadat men..... Bra byggt :-)
Hösten kommer med raska steg. Löven gulnar så man nästan ser det. Jag gillar hösten. Mysigt att få tända ljus och/eller en brasa o få mysa :-)
Våren o hösten e mina favoritårstider.
Nu ska jag ta itu med hushållet. Ha en bra dag, så hörs vi igen. Kram :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...