måndag 28 september 2009

Måndagmorgon

Måndagmorgon......... Den ser höstruggig ut. Har blåst inatt rätt hårt. Jag har sovit lite dåligt pga att jag var rädd för att inte vakna av det nya alarmljudet.
Köpte ju en ny mobiltelefon, en Nokia 5030.
Jag gillar den :-) Knapparna bara e små då man ska SMS.a, men man vänjer sig väl.
Hade en fin dag igår. Hade mina föräldrar o syster över på kaffe o tårtå. Var riktigt roligt, utom att syrran stack iväg utan att säga vart hon for. Hon sku bara vara borta 5 min. Ca 45 min senare ringer jag o frågar var hon e o då säger hon att hon e hemma hos sig..... Kul...... Tycker hon sku ha kunna säga då, eller ringa........
Vi hade myskväll jag o gubben igår. Gubben hade tänt ljus med äppeldoft o så hade vi en brasa i öppna spisen. Så satt vi där båda o såg på tv. Jag gjorde ett litet inhopp på datorn, för att lägga ner några foton på min msn-sida, ifall att datorn far igen. Gubben skall fara till sin kompis igen o se om de skulle få start-programmet i skick. Det e väl det som krånglar, plus att hårdskivan väl håller på att sluta fungera.
Det har blivit en hel del data-snack på bloggen nu, jag vet. Men det e en del av livet nu för tiden :-)
Nu ska de två äldsta iväg till skolan, o jag ska dricka kaffe o äta frukost.
Ha det bra, så hörs vi igen. När datorn fungerar....... ;-) Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...