torsdag 10 september 2009

Städning, föräldramöte mm

Har varit ett par hektiska dagar.
Har haft stortvätt, o så har jag haft lite problem med att vänja mig vid att bara ha lillgrabben hemma.
Som tex idag då jag städade.
Lillkillen drog fram allt jag plockat undan innan jag hann dammsuga. Det e sånt han annars gör också, men då brukar storasyster oftast lirka bort honom med att leka med något intressant. Idag gick inte det.......
Men, sånt e det. Städat o dammsugit, det har jag gjort idag i alla fall :-)
Likaså har jag dagens första maskin disk, o dagens andra maskin tvätt att snurra. Ska ännu om jag hinner o orkar sortera upp tvätten (brukar sortera en större mängd på en gång än lite o lite).
Klo 18 ska jag på föräldrarmöte till mellenkillens klass.
Gubben håller på att såga ved. Blir otroligt mycket jobb efter att ha fällt 2 träd. Men gubben tycker om det.
Snart kommer stunden då jag känner mig som pandan på bilden......
Först hem är mellankillen, sen dottern o sist äldsta grabben.
Så ska det vara mat, göras läxor, höra efter hur dotterns dag varit.................. Inget fel i det........
MEN!
De ska alla ha min uppmärksamhet på en gång. Mellankillen kommer hem en timme tidigare än den äldsta grabben. Han skulle kunna laga sina läxor innan äldsta grabben kommer, men nej....
O då de 2 äldsta grabbarna lagar läxorna, vill de minsta 2 leka, se, busa........ De 2 äldsta kan inte göra läxorna på sina rum,( Nej varför ska vi fara till våra rum, då vi ska se på de ena o det andra o det tredje i köket som e ett kaos av tjattrande barn, puttrande karotter.......) fast jag flera gånger sagt att det skulle vara bättre för dem.
Barn.......... :-)
Måste till avslutning skryta över mina 2 äldsta. I garaget håller de på att bygga en lådbil av egen design. De har byggt den från början helt själv, o den e fin. Men om jag låter dem åka med den, så det är en annan femma........ Den e inte direkt stadigt byggd...... Men fin e den o kreativiteten o fantasin e det inte fel på heller :-)
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...