lördag 12 september 2009

Så var vi där igen då......

Har varit konstigt trött idag. Hade huvudvärk i morse då jag vaknade, o det gör mig trött.
De två äldsta e ute o leker, de två minsta tittar på en film. Jag e på smått dåligt humör.....
Tänkte här 4-tiden att det blir en lugn helg, att gubben kommer att vara hemma.......
Nej, nej....... Gubbens kompis skickar meddelande, o gubben o han for till puben för att spela biljard. Betyder att gubben kommer hem 4-tiden på morgon :-/
O imorron blir det att sitta hemma pga att gubben inte vill köra efter att ha druckit alkohol.......
E det 3.e eller 4.e helgen i sträck som han e på puben med sin kompis nu. Ja, jag vet att jag kan skylla mig själv för att jag inte säger åt gubben att han kan hållas hemma. Men jag vill inte heller att han ska känna att jag kväver honom. Han har rätt att träffa sin kompis, men varför just på helgerna. Å andra sidan, så kommer det idag ett par program som jag skulle vilja se utan att gubben säger: måste vi se på det där? Han o jag har ibland olika programsmak. O så får jag skriva brev o läsa min bok i lugn o ro :-) Visserligen har han inget emot att jag läser eller skriver brev om kvällarna.
Så varför har jag något emot att han e ute? Säg det....... Kanske för att jag har svårt för onyktra människor. Kanske för att jag e ledsen över att alltid få vara hemma med barnen o han kan fara ut. Kanske avundsjuka pga att han har en kompis att fara ut med o inte jag.
Jag dricker just ingen alkohol. O jag gillar inte att springa på krogen. O egentligen har jag inget intresse för att fara med gubben på krogen, men någon gång skulle det vara roligt att fara ut med honom, utan barnen. Vi har talat om det här gubben o jag. O nu innan han för (efter att han bestämt med kompisen) så fråga han mig om jag hade nåt emot det, o jag sa nej. Va sku jag där kunna säg.........? Dom hade ju bestämt redan. Har lovat mig själv att inte hålla för hårt i gubben, hålla han hemma med våld. Han låter mig göra mitt också.
Men jag skulle vilja att hans drickas skulle minska från varje helg till fast en gång i mån eller nåt?
E det för mycket begärt? Säg mig någon, snälla! Känner mig rent ut sagt J-lig.
Annars har vi hittills haft en fin helg. Lagade hemlagad pizza igår, mums :-9
Idag har gubben varit ute på bakgården, hållit på med veden. Mellankillen var på en klasskompis kalas idag, o äldsta grabben har varit ute en stor del av dagen. Lillkillen har varit sig själv, o dottern e lite snorig.
Hade mamma. lillsyrran o storsyrrans äldsta dotter på besök en sväng. var roligt att se äldsta systerdottern min. Hon e bara 15år yngre än jag, så hon e på ett sätt som en lillsyrra till :-)
Ha det bra, o tack att ni orkar med mina klagovisor :-D
Kram på er!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...