onsdag 16 september 2009

R.I.P. Keith Floyd

Knappt har man hunnit smälta att Patrick Swayze gått bort, förrän man hör nästa sorgliga nyhet.
Den brittiske tv-kocken Keith Floyd avled i en hjärtattack måndagen 14sept, (för övrigt samma dag som Patrick avled).
Floyd har sedan 1984 gjort olika matlagningsprogram. Bla Floyd i Italien, Floyd i Indien........ Med glimten i ögat o oftast med ett glas alkohol vid sidan om...... Denne briljanta kocks alkoholkonsumtion var vida känt stort, o tyvärr tror jag att detta bidrog att hans hjärta inte orkade mera.
Jag kommer att sakna denna kock, som väckte mitt intresse för program som e kombinerade matlagnings- o reseprogram.
Konstigt egentligen att samma dag som Patrick Swayze dött, dör Keith Floyd. Lika var det med Farrah Fawcett o Michael Jackson. Att det ska råka sig så.

Till annat:
Mellangrabbens skolgångbiträde ringde nyss. Grabben har 2 dagar i streck fuskat med läxorna. Förmorrade pojke. Att det igen ska bli ett helsike med läxorna, efter att det funkat bra ett par veckor....... Grrrrrr.
Lillkillen sover, han e förkyld. O äldsta grabben håller på att bli förkyld han med. Sånt e det. Då skolorna börjar, kommer flunssorna etc.
Nu ska jag laga mat tills mina hungriga busar kommer hem :-)
Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...