lördag 18 april 2009

Lördag

Jag e lite trött. Vi var en sväng till Åbo idag hela familjen. Vi var på jakt efter tossor till minstingarna. Hittade rosa åt dottern o blå till lillkillen. Andra färger fanns inte att hitta i deras storlek.
Sen var vi till butikerna HongKong o Jysk för att se om vi skulle hitta bambugardiner att sätta upp på balkongen. Rätt billiga va dom också, så vi köpte två olika sorter. Har rätt stor balkong. Nu har vi ätit hemgjorda hamburgare. O tar det bara lugnt.
Igår hade jag lillsyrran min här en sväng. Hon bor inte långt härifrån, så det händer att hon hälsar på ibland. Kan hända att jag återgäldar visiten imorron.
Pojkarnas kompis förstår inte fast man säger till henne att det inte passar. Igår var hon hit 3 gånger igen fast jag sa att det inte gick. Nyss knackade hon på igen. Att tala med hennes föräldrar hjälper inte heller. Dom bryr sig inte, tyvärr, utan låter flickan vara ute hur som helst o var som helst. Vet snart inte va jag skall göra. Funderar på att skaffa en stor o ilsken hund..........
Ha det bra. Kram :-)

Tack Lotte o Anne för kommentarerna till förra inlägget :-)

2 kommentarer:

Vällingbysanta Claus sa...

HongKong butiken...låter som det skulle kunna vara småprylarnas paradis .Vad finns i den butiken?Var finns den?

Mamma-Mia sa...

Den finns bland annat i Åbo, o trakterna kring Åbo. O säkert flrea ställen i Finland. Rätt mycket småprylar som verktyg, leksaker osv.

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...