måndag 27 april 2009

101 inlägg

Detta e inlägg 101, "firas" för att min dotters ena älsklingsfilm är 101 dalmatiner :-)
Måndag idag, efter en skön men på ett vis jobbig helg.
Lördagen gick bra med avkopplande bad-dag.
Men gårdagen........
Gubben hade varit på puben med sin kompis PLUS min bror o lillasyster (som brorsan övertalat att komma med)
En kärring hade på något sätt gett en vink till gubben att han inte skulle vara pappa till mina barn!
Allltså......... Jag o gubben har inte en aning om vem den där kärringen e. brorsan kände till vem hon e. Det här påståendet höll på att utveckla ett storgräl mellan mig o gubben. Jag har aldrig varit med någon annan karl än gubben. Han e min första o enda.
Sa åt han att vi kan fara o ta ett faderskapstest o lägga upp resultatet typ i tidningar o på allmänna platser för att få slut på allt skitprat. Inte första gången folk slängt sånt där i ansiktet på gubben.
Att folk inte har något annat att göra än att prata skit.
Annars hade vi en bra dag, bara vi fick det där utpratat. Gubben rensade strömming (fast han var bakfull :-) ) o jag var ut på en nervlugnande promenad med lillkillen.
Nu dricker gubben morgonkaffe, småttingarna leker, de två äldsta grabbarna e i skolan. De skulle på en liten skolutflykt idag till en gård som heter Söderlångvik Gård. Det e Amos Anderssons sommarresident, so´m e öppen för allmänheten. Bl. a odlas jättegoda äppel o tomater där.
Nu ska jag surfa runt lite. Ska jaga ett par böcker om hjärngymnastik.
Ha en bra dag :-) KRAM!!!!!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...