tisdag 21 april 2009

Tisdag äntligen

Jag hatar måndagar. O efter gårdagen hatar jag dom ännu mera. Vi fick in ett virus på datorn som gör att jag inte slipper in på en del program på min dator. Kul.
Bara för att min lillasyster laddade ner ett program på datorn så att man kan ladda ner musik.......
Jag provade det o efter ett par låtar började datorn bete sig konstigt. Så nu får lillsyrra leta efter en annan dator att ladda ner musik på. Gubben tog bort programmet från datorn.
Hellre det än att man förstör datorn, eller hur.
Annars går livet framåt i sakta mak. Gubben kommer fr. o. m imorron att vara ledig. Kan hända att han får jobba någon dag fram till 8.5, men annars får han vara hemma. Själv vill han att jobbet ska ta slut så han kan vända ett nytt kapitel i sitt liv. Han har börjat söka annat jobb men har ännu inte fått napp.
Det enda som gubben e nervös för e ekonimin, o det e jag också. Men inuti mig finns en stark känsla av att vi klarar av det bra. Vi e vana vid att dra åt svångremmen varje månad.
Barnen vill vi inte oroa, men vi försöker förklara åt dem att det blir tight. Man märker på äldsta grabben att han funderar rätt mycket. Mest rädd e han att vi ska måsta sälja huset. Men det kommer vi inte att göra.
Ute skiner solen. Jag skall promenerande hämta barnen från skolan idag. Det ska bli skönt. Lovade dottern att vi ska fara till den nya (men ännu halvfärdiga) lekparken o leka en stund. Så hon ser fram emot det. O så ska hon få prova sina nya tossor, likaså lillkillen :-)
Nu ska jag göra någon nytta i mitt röriga hushåll :-)
Ha det bra, kramar i massor !

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...