lördag 2 maj 2009

Lite om vad som hänt sist

Har varit fullt upp i detta hus de senaste dagarna. I tisdags fick vi tvärstopp i diskhon. Så gubben ägnade 3 dagar till att luska ut var proppen satt, o försöka få den bort.
Nu e två kvadrat av källargolvet upp-pikat o en del av röret e borta. Gubben fick bort proppen med STORT besvär!
För en hel rörsektion var stockad. Nu har den proceduren fått stå några dagar pga att gubben åkt på en halsinfektion, o varit helt slut sen i onsdags. Idag var vi till akuten i Salo så han fick medicin.
Valborgsmässoafton var vi bara hemma. Grillade korv o drack mjöd.
På 1:a maj var jag o barnen promenerandes till ett jippo som scouterna ordnat. Vi köpte munkar, o barnen fick varsin ballong. Barnen lekte en stund med kompisar innan vi for hem igen.
O idag då var vi till Salo. Köpte hamburgare som mat, alla var vi hungriga efter att gubben fick vänta 2½timme innan han slapp in.
Nu ska jag se o på tv o slappa. O hålla tummarna för att Finland vinner kvällens ishockey-match :-)
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...