tisdag 26 maj 2009

Världen e enkel......enligt barnen :-)

Oj om världen skulle vara så enkel att leva i som barnen ser den :-)
Min dotter som nu e 3½ ska börja på dagis i höst. Något som hon verkligen ser fram emot. Utplock från en av hennes små funderingar:
- Skall leka med andra barn på hösten.
-Skall det bli roligt?
-Jooo! Lillebror blir hemma med mamma.
-Skall mamma o pappa hämta o föra dig sen då?
-Nej. Jag ska cykla till dagis o sen ska mormor hämta mig.

Liten förklaring:
De två äldsta grabbarna ska börja cykla själva till skolan i höst. O mormor har under de dagar gubben min jobbat hämtat hem pojkarna från skolan.
Och eftersom dottern har storebröderna som idoler så ska det vara precis lika för henne som för dem :-)
Förlåt att jag skryter, men jag har en ganska fiffig dotter.......... :-)
Vi hörs. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...