lördag 16 maj 2009

Lite om ditt o datt :-)

Lördag idag....... Vad ska man hitta på riktigt. Gubben o mellankillen ska på ett jippo för tvåorna, så jag e hemma med de två minsta o äldsta grabben min. Blir att sortera tvätt o så måste jag dra en vals med dammsugaren...........
Hatar att städa, men hatar att ha stökigt också.
Att ett hushåll blir så stökigt på en gång, det går över mitt förstånd.
Under den här veckan som gått, så har jag varit på tre cykelturer med de två äldsta grabbarna. Riktigt skönt att äntligen kunna cykla med en ordentlig cykel.
Har alltid tyckt om att cykla. Då jag bodde med mina föräldrar var jag varje kväll ut på en nästan 10km cykeltur varje kväll. Nu blir det kortare cykelturer, men ialla fall.
Motion e ju bra för hälsan. Pojkarna älskar sina nya cyklar, o det e ju bra. Helst skulle de vilja hålla på o cykla 24 timmar i dygnet, men någon måtta måste det vara.
Gubben har varit på rätt bra humör den här veckan. Han har hållit på med sånt som han inte hunnit med då han jobbat. Han har städat garaget, o nu håller han på att ta in ved till nästa vinter. 12.6 ska han på sin fjärde knäoperation, så hoppas dom får knät i skick nu. Men knappast...........
Gubben tror att han har reumatism. Han ska fara o ta ett nytt prov nån gång då det värker som värst. Svärmor har ju reuma så inte skulle det vara konstigt om gubben skulle ha heller.
Nu ska jag ta o försöka få min ettriga minsting att roa sig med annat än gnäll........
Ha det bra. Kram :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...