fredag 8 maj 2009

Både bra o dålig dag

En bra sak o en dålig sak hände idag.
Tar den dåliga först. Gubben min var sista dagen på jobb. Pappren e underskrivna, o gubben har nu 6 mån med lön innan han får ansöka om arbetslöshetsunderstöd.
En bra sak e att jag fick morsdagspresent av gubben min i förväg. En ny cykel :-)
Fick pojkarnas cyklar igår, o idag skruvade gubben ihop dem. Gissa om gossarna blev glada! Höll på att hoppa i taket bägge två :-)
Gubben for just nu till en av sina kompisar. De skulle till puben o spela biljard, för att "dränka sorgen" över ESAB som de jobbat åt. Skulle väl komma några andra av jobbkompisarna också. Så jag ska ha myskväll med barnen, se film o ta det lugnt. Efter att jag lagt barnen, ska jag läsa en bok eller skriva brev. Har inte bestämt mig 100% ännu.
Gubben ringde då han var på väg till sin kompis. Han hade mött H........
Hon hade inte hälsat, o han hälsade inte heller. Lika bra att låta skitet vara, som mamma brukar säga. Jag saknar inte henne.
Mellankillen hade en rolig dag på skolutflykten i måndags, men han var rätt trött då han kom hem. I onsdags var äldsta grabben till simhallen o simma med sin assistent o 2 andra barn med deras assistenter.
Annars allt som vanligt. Ha det bra. Kram på er!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...