torsdag 28 maj 2009

2 dagar till sommarlovet

2 dagar till sen e det sommarlov för barnen. E lite nervös för hurudan sommar det skall bli egentligen. Hoppas det blir en fin o lagom varm sommar. Gubben o jag funderar ju förstås på ekonomin men jag försöker ta en dag i taget.
De två äldsta e i skolan just nu, minstingarna leker i vardagsrummet. Dotterns pott-träning har gått över all förväntan. Hon har nu de senaste 3 dagarna inte haft en enda "olycka" i byxorna. Min lilla tös.
Gubben e till Salo med min bror för att köpa en del till brorsan bil.
Skönt att ha huset för sig själv en stund. Skönt att kunna sitta o slappa en stund med............dåligt samvete.........
Borde passa på o städa som överraskning till gubben, men men......
Datorn har en dragningkraft på mig på morgon. Har oftast inte ro att sitta kvällstid vid datorn. Då e det så stökigt med alla barnen hemma.
På söndag bär det av till svärföräldrarna. Skall vara där 1½ vecka troligen.........STÖÖÖÖÖNNNN!
Gillar inte att vara där precis. Men för gubbens o barnens skull försöker jag stå ut.
Hemma e bäst.
Ha det bra. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...