måndag 11 maj 2009

Om helgen o Mors dag

Sådär, så var det måndag igen.
Första jag måste berätta är att mina barn fick en liten kusin till i torsdags. Gubbens ena bror blev 7-barnspappa till en liten pojke, efter en rad på 6 döttrar :-)
I lördags regnade det, så vi kunde just inget annat än såg film samtidigt som vi åt hemlagad pizza. Mumseli mums :-)
Gubben hade ingen baksmälla (tack för det, älskling :-) )Han hade tagit rätt mycket på fredagen, men slutat då han kände att nu räcker det.
Morsdag, alltså igår, firades först hemma. Barnen uppvaktade mig med presenter de gjort själva. Sen for vi till mina föräldrar på middag. Efter det for vi hela gänget till min mormor, där också min moster med make o dotter var. Moster var mamma till J, som dog.
Så där gick den helgen.
Idag gick äldsta grabben hem med assistenten sin. I morron ska båda killarna promenera själv en bit, o sen möter jag dom på ett ställe vi kommit överens om. De har aldrig själv gått hem från skolan, så det e sannerligen på tiden. Då man har barn med specialbehov, så e man lite rädd att släppa ut barnen ensamma hur som helst..........
Hade tänkt ta de två äldsta barnen på en cykeltur, men det blev inget av idag. Åskan murrade, så vi sköt upp det till imorron.
Gubben e o hjälper en kompis med att gjuta ett golv. Skulle ha gjorts förra veckan, men så blev min gubbe sjuk. Nå, vad kan man där, ingenting. Hoppas bara att gubben inte luktar öl eller dyl då han kommer hem. Tycker han börjat dricka lite väl mycket på sistone. Vill inte att det ska bli lika som då han hade en identitetskris för 3-4 år sen. Han sa själv idag att det blivit rätt mycket att dricka på sista tiden. O det e bra att han medger det.
Nu ska jag laga kvällsmat till mina busiga o för tillfället en aning jobbiga barn.
Ha det bra. KRAM!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...