onsdag 17 december 2008

Julkänsla........äntligen

Äntligen har min julkänsla infunnit sig. Huset e städat, julgranen e klädd o i cd-spelaren snurrar en skiva med julmusik.
Jag o barnen klädde med gemensamma krafter julgranen för en stund sen. Den blev fin :-)
Gubben e på jobb. I morron ska han på kurs med arbetskompisarna. På kvällen e det skolans julfest. Blir väl att bara jag eller gubben går. Minstingarna e förkylda, o inte vill jag ha dem utomhus ca två timmar pga att det e julfest. Vill inte göra dem värre sjuka nu inför julen.
På fredag blir det att så där sakta börja packa. På söndag morgon startar vi den 520 km långa resan upp till mina svärföräldrar, där vi ska fira jul.
Kul för barnen att träffa fammo o faffa, o roligt för dem att träffa sina barnbarn.
Själv e jag lite nervös för hur det ska gå. Har haft lite meningsskiljaktigheter med min svärfar om barnuppfostran..........
Annars kommer vi bra överens, o jag tycker om honom för det mesta. Finns bara en del som tänder mina sylindrar o gör mig förbannad.
Men..... Jag e inte gift med honom, utan med min man. Plus att jag bara behöver se min svärfar 3-4 gånger per år. Svärmor har jag inga problem med. Hon kan ge råd, men sen e det upp till mig om jag följer dom eller inte.

Ha det bra, o KRAM :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...