tisdag 30 december 2008

Årets nästsista dag

Nästsista dagen man skriver 2008...........
O nästsista dagen man kan bor i en liten kommun. Fr.o.m 1.1.2009 slås min kommun ihop med 2 andra.
Julen gick bra. Vi åkte upp den 22.12. Den 23.e var vi o handlade det vi behövde över julen.
Julafton gjorde vi några sista minuten-uppköp. Sen var vi till gravgården o tände ljus.
Då börjar julen för mig. Det e så vackert då man ser tusen-tals ljus lysa i mörkret.....
Vi åt julmiddag hos mina svärföräldrar. Sen var det bara att vänta på tomten.
Barnen fick en hel del julklappar :-)
Jag o gubben hade önskat gemensamma, o det fick vi. Min finaste är en adventsljusstake som min pappa gjort själv av tändstickor.
Sen gick resten av julaftonen till att se på då barnen lekte med sina julklappar.
25 o 26.e gick lugnt till. De två äldsta var ute o lekte nästan hela dagen med sina kusiner, o jag skötte om de två minsta, som varsin dag var sjuka med feber........ :-(
Men det gick bra i alla fall.
28.e åkte vi hem. O det var skönt att komma hem.
Så nu har man haft fullt upp med att packa upp. Borde ha en städdag idag så man kan fira in det nya året i ett vackert hem.
I morron e det 14 år sedan gubben o jag förlovade oss. Min yngsta systerdotter fyller 7 o min kusin fyller 33.
2.1 blir det troligen att åka upp till svärföräldrarna igen pga att gubben skulle vilja gå på en begravning 3.1.
Men inget e 100% bestämt ännu.
Skriver mera senare :-) Ha det bra. KRAAAAAAAM!!!!!!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...