onsdag 31 december 2008

GOTT NYTT ÅR

Så har på nyårsaftonen blir jag alltid lite vemodig.
Man säger farväl till ett år o välkomnar ett nytt. Man blir o grubbla på hur året varit, vad man gjort o vad man kunnat göra annorlunda.
Ett tungt år har det varit tycker jag. I januari dog gubbens farfar, i juni min kusin J, o nu i dec har gubbens fasters make plus en annan släkting dött.
En liten systerson till mig föddes 2008, o min ena kusin gifte sig.
Höjdpunkten på 2008 var resan till Legoland i Danmark o till Kolmården i Sverige som jag o familjen gjorde i juli med husbil :-)
Vi lever på minnen därifrån ännu.
Få se vad 2009 för med sig...........
Mina barn får en kusin till i maj om allt går bra. En resa till svärföräldrarna blir det igen 2.1-6.1.
Gubben skall på begravning 3.1.
De två äldsta barnen börjar skolan igen 7.1 o sen börjar vardagen igen. O sen väntar ett besked om vad som händer med gubbens jobb. Men man får ta den smällen då den kommer. Jag o gubben har det bra genom att vi kan diskutera ekonomin o andra svåra saker utan att gräla. Jag e glad att jag har honom.
Resan vi gjorde till svärföräldrarna gjorde bra åt min gubbe. Han blev mera relaxad. Hoppas det håller i sig. Inget e så jobbigt som en karl, som bara muttrar o tjurar ;-)
(o sen gnäller dom på oss kvinnor med våra månatliga krämpor..........)
Jag menade inget elakt mot min gubbe nu, om någon tror det.
Snart skall vi gå o skjuta lite raketer så att 1-& 3-åringen får se. Dom orkar inte vara uppe till klo 00.00.
9- & 10-åringen får i år vara uppe om dom orkar. Dom har ännu inte orkat vara det så få se hur det går :-)

Men nu sätter jag punkt för i år. Gott Nytt År. Kramar!!!!!!

2 kommentarer:

Kessi sa...

Wishing you a New Year filled with happiness and love.
May all your wishes come true, and your resolutions be fulfilled.

HAPPY NEW YEAR
Karin ;)

Unknown sa...

Gott Nytt ar,kara vannen!Det ar jatte trevligt att lasa din blog!;)

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...