onsdag 7 januari 2009

Hemma igen.......skönt

Nu e man hemma igen, vilket e skönt. Nog e det roligt att vara borta hemifrån ibland, men hemma e bäst.
Nyåret gick bra. Barnen orkade inte vara uppe till tolvslaget, men vi hade skjutit en omgång raketer redan vid 8-tiden, o sen sköt jag o gubben resten vid tolvslaget. Gubben hade tagit en del, men det e ju nyår bara en gång om året, eller hur :-)
Höll på att bli extrem-stressad på nyårsdagen. Det skulle packas o lite städas. Ungarna var helt upp o ner av resfeber........... o gubben var bakfull. Inte så farligt, bara så han var soffliggande hela dagen. Tur att han inte var så pass att han kräktes.........
Nå, det ordnade upp sig. Resan upp gick bra. Barnen var ju helt om sig o kring sig för att dom skulle få hälsa på fammo o faffa igen.
3.1 var gubben o svärfar på begravning. Då passade jag o svärmor på att tillsammans med barnen gå till loppisar o rea-butiker. Några fynd gjorde jag. Jag o svärmor har rätt samma smak, o kommer bra överens. Roligt hade vi :-)
Igår kom vi hem o nu e det vardag igen. De två stora pojkarna mina e i skolan igen. minstingarna mina äter frukost. Gubben ligger i sängen ännu. Han har ännu inte vaknat o jag tycker han gott kan ha en sovmorgon efter att ha kört 520 km igår i blandat väder (slask, regn, snö o uppehåll i en salig blandning......... o jag har inget körkort).
Nu skall jag börja med hushållssysslorna :-)
Ha det bra. Kramar i mängder

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...