torsdag 22 januari 2009

Pojkens födelsedag o på väg att bli sjuk

Äldsta gossen fick det kalas han ville :-) Vi bjöd mormor o morfar över att grilla korv i öppna spisen. Det var mysigt. O väckte barndomsminnen.
Då jag o mina syskon var yngre, så grillade vi alltid korv i öppna spisen efter bastun. Det dracks alltid gul Jaffa till. Det hade jag köpt igår :-)
Tyvärr kunde jag inte äta mer än en korv pga att jag hade lite feber o ont i halsen. Det har jag idag också........ Det e väl min tur att bli sjuk nu.
Huvudsaken att pojken var nöjd med sin födelsedag. O det var han. Det var en glad gosse som gick o lade sig på kvällen.
Han fick en massa småbilar i present, o det var vad han önskat sig.
Ute faller snö. Det ser så vackert ut. Jag älskar snö, men hatar att skotta :-)
Tycker världen e så fridfull då, plus att världen blir vacker..............Tills det plogas o det blir klottigt o slaskigt. Tycker att det skall vara snö på vintern. Så pass barnslig e jag. Borde skriva ett par brev idag ännu. Om jag orkar.

Ha det bra :-) Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...