tisdag 27 januari 2009

Att blogga=tryckventil?

Hur ofta har jag haft känslan att jag måste få skriva av mig, innan jag började blogga? Svar:många.
Skrev dagbok som yngre, men slutade pga att intresset la av. Hade brevväxling som hobby då jag var i 13-års åldern, men det slutade pga brist på brevvänner.
För ca 8år tog jag upp denna roliga hobby igen, o har inte haft ett enda avbrott. Kommer inte att sluta med det.
Har under årens lopp gjort försök att ta upp dagboksskrivandet, men har tyckt det e så tråkigt. Det här med att blogga var först ett experiment, men nu har jag fastnat för det. För mig e det en ventil, så att inte trycket blir för högt. Har alltid tyckt om att skriva, o jag försöker att skriva på mitt sätt.
Har de senaste dagarna läst ett par läsvärda bloggar, som min vän Anne tipsade om på sin blogg http://www.nogg.se/min. Skall lägga en länk till dom bara jag hinner. En av bloggarna fick mig att gråta. http://ludmilla.se/ skriven av en kvinna vars dotter begick självmord endast 14 år gammal.
Vad gjorde man förr innan Internet fanns med bloggar etc? Vad e det med bloggar som gör att folk fastnar för dom?
Jag måste erkänna att jag gillar att läsa bloggar, i alla fall vänner o bekantas bloggar. Roligt att få en inblick i deras liv. E det nyfikenheten som gör att folk gillar bloggar? Eller e det samhället? Folk har inte samma sociala umgänge nu. Det mesta sker ju per telefon, SMS, mail......... Bloggar e ju ett sätt att kommunicera också.

Annars så har jag haft städdag idag. Snart skall jag börja med maten för gubben kommer snart hem. Barnen leker o jag tar det lilla lugna nu. Tycker jag har rätt till det nu då jag varit duktig o städat :-)
Ha det bra o kram :-D

2 kommentarer:

Vällingbysanta Claus sa...

k för länkandet till min sida

Mamma-Mia sa...

Tack själv för att du länkade min blogg :-)

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...