torsdag 8 januari 2009

Varför e barn jobbiga då man e trött o vill ta det lugnt?

Jag tror de flesta föräldrar har stött på samma problem som jag, att barnen e jobbiga då man e trött o vill ta det lugnt. Har just nu huvudvärk o skulle vilja vila lite, men det låter inte barnen mig göra. Nej det skall grälas, ramlas, väsnas mm.
Gubben kan jag just nu inte ha o hjälpa pga att han har nästan 40grader feber o han sover.
Just nu önskar jag att klo skulle vara mera än 17, så att jag skulle kunna lägga barnen o sova.
Ute var det snöstorm för en stund sedan. Bra att det kommer lite snö. Det ska vara snö på vintern, men måste det storma.........
Mina föräldrar var hit på kaffe på dagen. Dom hade båda ont i knät, men var ändå på gott humör. Har inte sett dom så mycket nu då vi varit borta så mycket.
I sommar fyller pappa 60, o har lite planeringar om att ställa till en fest. Det gjorde han då han fyllde 50. Svärfar firade sin 60års dag utan något, o troligen gör svärmor samma sak då hon fyller 60 i höst.
Nästa födelsedag som kommer e min 10-åring som fyller 11 om 2 veckor. Min fina gosse trots ADHD o jobbig förlossning. 2år till så har man en tonåring i huset............

Ha det bra. Kram :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...