onsdag 21 januari 2009

Äldsta gossen 11år

Min äldsta son fyller 11 år idag!
Klo 9.56 föddes han till denna värld. Detta ska troligen firas med att bjuda mormor o morfar på grillad korv i vår öppna spis :-)
Han ville inte bjuda hem nå kompisar iår på kalas. Dom har lite vuxit ifrån min gosse, som ännu vill leka o inte gillar sport. I morse kom gossen in i vårt sovrum o sa:
- Mamma, gissa vem som fyller år idag?
-Kan det vara min stora gosse......?
- Ja, det e det. Ska vi fira med grillkorv idag?
-Om pappa kommer ihåg att köpa så.
-Hoppas han kommer ihåg.

Han e så fin, blyg o försiktig. Hoppas ingen förstör hans fina personlighet i denna värld. Gossen påminner lite om Tjuren Ferdinand.......... Han ville lukta på blommor, min gosse vill pyssla med legon, eller läsa biltidningar :-)
9-åringen ligger på soffan. Han har varit hemma med feber i två dagar nu. Dottern sitter o tittar på barnprogrammen i tv, o 1-åringen ska jag snart väcka. Det e frukostdags för gossen.
Jag e glad över min familj. O att barnen e friska trots allt.
Alla e inte så lyckligt lottade.
Kramar........Kramar...........Kramar!

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Jag också hoppas att ingen försöker ändra din gosses personlighet. Tyvärr e det ju så nuförtiden att alla sku måst se likadana ut o vara intresserade av samma saker för att man ska vara omtyckt. Det är hemskt.Ja brukar tänka om folk int tycker om mig som jag är så behöver dom int va min vän.

Mamma-Mia sa...

Världen e grym tyvärr, i alla fall mot såna som e annorlunda. Jag e av samma åsikt som du, att om int folk tycker om mig som jag e så behöver dom inte vara min vän heller. Jag tycker om dig som du e :-)

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...