fredag 30 januari 2009

Digitalkamera-feber

Jag e sjuk på en digitalkamera!!!!!!!!!!!!
Försöker spara till en. Gubben sätter lite emot, men han skulle själv vilja köpa en svets så.....
Ja, köper han en svets så köper jag garanterat en digitalkamera! Skulle vara så roligt att kunna fota när man vill, utan att vänta att tex blixten ska laddas...... Har länge velat ha en, längtar mig sjuk efter en. Förstår min syster som e sjuk efter en dator. Ser man en snygg modell, så dreglar man......... :-P Den behöver inte vara dyr o fin, bara man kan ta fina bilder med den. Önskar jag skulle kunna köpa en idag!
Idag har jag städat, o lagat vitlökspotatis- o laxgratäng. Tvättat ett par maskiner tvätt har jag hunnit med o. O ännu ska jag tvätta ett par maskiner. Gubben borde snart komma hem från jobbet, o då blir det att fara på ärenden.
Vi har inga planer för helgen. Ska bara ta det lugnt. Vi har inget stort socialt umgänge, det kanske märks :-)
En tur till mina föräldrar kanske det blir i helgen, få se. Gubben far kanske till min bror o hjälper till med skogsavverkning i morron, men inte ens det e säkert. Varken gubben eller jag gillar att göra allt för mycket planer. Det går aldrig som man tänkt sig ändå.
Vi har lite smått o försiktigt pratat om sommaren. Kan hända det blir en resa i Finland i sommar med husbil. Men vi ska se. Gubben har en knä-operation (titthåls-) som väntar.
Utrikes har vi inte råd med i år. Men det finns ju så många vackra platser i Finland också. Att man e så dålig på att resa i sitt eget vackra land, som man e stolt över.......
E folk i andra länder lika? Reser hellre utomlands än i sitt eget land? Det där har jag undrat många gånger.
Ha det bra. Kram!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...