söndag 25 januari 2009

Helgen som gått o annat

Söndagkväll.................
Det har varit en ganska lugn helg. 9-åringen har inte haft feber sen igår, o ska imorron tillbaks till skolan. Dottern har inte haft feber idag men igår hade hon det. O 11-åringen har feber sin tur. Själv e jag feberfri sen lördagen. Har inte gjort något idag förutom diskat, lagat mat, o varit med barnen. Lördagen var jag ensam med de tre minsta hemma, medan gubben o 11-åringen var i skogen med min bror o högg. Mina föräldrar hade min äldsta systerdotter på besök, o dom kom o hälsade på en stund. Min systerdotter e fadder åt min 1-åring, så hon ville se honom o de andra kusinerna förstås :-)
Byter färg o stil pga att jag byter ämne :-)
Gick igenom min o gubbens skivsamling idag, o det slog mig hur min musiksmak ändrat......
I yngre tonåren var det grupper som Bon Jovi, NKOTB......
Övre tonåren: Dj Bobo, Take That, E-rotic, Captain Jack, Movetron, Aikakone.......
20-25år:Metallica, Him, Madonna, Celine Dion, Dido.......
25- nu vid 31:Him, Nightwish, Lordi, Celine Dion, Gregorian, o musiken från tex samlings-cd:n Celtic Circle.
Konstigt egentligen hur man kan ändra musiksmak :-)
Men egentligen e jag nog allätare då det gäller musik. Lyssnar på det mesta utom jazz, gospel, deathmetal o liknande.... Varierar efter humör :-) E jag glad ska det vara glatt o poppigt, e jag arg ska det vara tyngre, typ Lordi.
Uups, glömde berätta vad gubben min gör idag. Han städar vår orediga källare. Han har haft en bra helg, o varit på gott humör. Min gubbe e inte gjord att bara ligga på sofflocket o inget göra. Han trivs bäst då han får pynja på med något.
I morron e det måndag igen. Ny vecka. Få se vad den för med sig. Ha det bra. Kram :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...