måndag 19 januari 2009

Måndagar..............

Jag har alltid hatat måndagar........ Dom e jobbiga på något sätt. Det e början på en lång vecka, o sen e alltid min äldsta gosse på dåligt humör då. Han har en lång dag med 2 timmar gymnastik de sista timmarna. Plus att han oftast har läxa i diktamen då. Han hatar det, o skriker o svär av ilska över det........ Jobbigt, men han måste ju få utlopp på något sätt.
Den här helgen har annars varit tung. Gubben har varit en aning deppad i helgen, o det kan jag nog förstå. Men han e ju inte arbetslös ännu.........
Tungt för hela familjen då han blir tyst, o bara svarar kort.
Vi var o hälsade på mina föräldrar i lördags, o igår var vi på en promenad hela familjen.
Idag var jag med 1-åringen till rådgivningen på viktkontroll. Den går sakta men säkert uppåt. Idag e han jämt 1år o 3mån. Stötte ihop med en fd jobbkompis i affären idag. Hon led av depression tidigare. O efter sin skilsmässa har hon mått bra. Det e jag glad för :-)
Hon sa att det var det bästa hon gjort, skilsmässan alltså.
Annars tog vi det bara lugnt i helgen. Hade ingen lust att göra något.
Snart kommer gubben hem. Hoppas att han e på bättre humör idag.
Då man talar om trollen...... gubben ringde o sa att han e på väg hem. O han verkade att vara på rätt bra humör. 10-åringen fick sin diktamen färdigt o har lugnat ner sig. Tycker synd om min gosse. Han e känslig o vill inte att saker o ting ska vara svåra. Men det e sånt alla ville i skolan. E glad att min gosse klarar sig i en vanlig skola. O jag e glad att han tycker om sin assistent. Hon var min lekistant då jag var 4-5år :-)
Ha det bra. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...