torsdag 11 december 2008

Julstress

Jag har känning av julstress. Som alla andra år lämnas allt till sista minuten. Sådärför har jag nu en gång för alla bestämt att jag struntar i en del måsten. Tex vad e det för mening med att ha storstädning om man inte e hemma över julhelgen...........
Städar jag nu så har jag ändå extremt smutsiga golv på julafton. Minstingen äter själv o alla vet väl vad en liten ettåring gör..... tex kastar mattallriken i golvet.......................

Julkorten e skickade o de viktigaste julklapparna e köpta. Julgranen e på vinden (har en i plast)
så den e bara att sätta upp o klä. Så egentligen borde jag inte behöva stressa.
Jag har ofta undrat varför man blir så stressad på julen. Lägger man så höga krav på sig själv eller e det andra som lägger förväntningar på en?
Måste erkänna att skulle inte jag ha barnen så skulle inte jag fira jul. Av vissa orsaker e alla familjehögtider en plåga för mig. Orsaken hände för 8 år sedan, och gjorde att två av mina syskon vägrar träffa varandra utom i nödfall.

Nu till något roligare: Minstingen tog sina tre första steg utan stöd igår!!!!!!!!!!!!!!
Ha det bra. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...