måndag 15 december 2008

Morgonstund

Ute e det otroligt vackert just nu. Solen håller på att gå upp, så det e en rosa ton på världen, månen lyser så det e rätt ljust. O på marken ligger en täcke av frost. Det e vackert tycker jag.
Dotter ligger på soffan, hon har lite feber. Minstingen sover ännu, o de äldsta grabbarna e i skolan.
Gubben e med min bror efter en ponny som min bror köpt. Dom har en förut, min bror o hans familj.

Nu har gubben satt up tapeter i hallen, så man nästan inte ser mera att vi har nyligen renoverat. Julstädningen gjorde gubben o jag gemensamt i helgen o la upp julgardiner o julpynt. Nu under veckan skall jag så smått börja packa. Vi firar julen hos svärföräldrarna om inget annat händer. O det e mycket som ska med då 6 pers e borta en vecka hemifrån.
O nu under veckan skall jag sätta upp vår julgran.
På torsdag e det pojkarnas julfest. Håll tummarna för att det blir fint väder då, eftersom det e en utejulfest......

Ha set bra. Kramar :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...