tisdag 16 december 2008

Trött på mörker

Börjar vara trött på mörker. Vill att det ska komma lite snö, så det skulle bli lite ljusare. O att man skulle få lite julstämning.
Har alltid förknippat snö med julen. Då man var barn, var det ju alltid snö på julen........
Har många gånger undrat att hur e det för dom som bor på södra halvklotet, som firar jul mitt i sommaren. Dom e ju vana med det, så dom tycker väl det sku vara konstigt att fira jul mitt i vintern.
Gubben e på jobb. Barnen leker. Själv e jag lite trött. Huset e nu helt julpyntat. Det e bara granen som fattas o den sätts upp o kläs troligen imorron.

Tills dess, ha det bra :-) Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...