onsdag 17 juni 2009

2 dagar till Midsommar

I övermorron e det Midsommar. Det kommer att firas hemma. Ska bli skönt att äta gått o inte ha någon stress över att man måste fara någonstans på olika midsommarevenemang.
Vi ska grilla o äta min midsommarsallad. Det e en sallad som jag bara lagar en gång per år, nämligen på midsommaren.
Gubben e i rätt bra skick, utom att han emellanåt e lite retlig o lättirriterad. Min gubbe e inte gjord att sitta eller ligga på sofflocket o inget göra. Han vill pynja på lite hela tiden. O nu har han "straffet" att vara stilla. Men, huvudsaken att han inte tar ut ilskan på oss. Igår var han ut till postlådan hoppandes med kryckorna.
Jag var igår ut på en cykeltur med de två äldsta grabbarna. Var riktigt skönt.
3.7 fyller far min 60år. Då ska jag, mina föräldrar o syskon plus min minsting ut på dagskryssning till Åland. Ser jag fram emot. Det e inte ofta vi syskon kan ses alla på en gång. Minstingen tar jag med , av den orsaken att gubben inte kan passa honom. Jag e den enda som tar ett av barnen med. Mina andra syskon lämnar barnen hemma.
Nu ska jag släppa gubben på datorn. Ha det bra. Kram :-)

1 kommentar:

Vällingbysanta Claus sa...

varifrån åker ni till åland på dagskryssning?

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...