söndag 21 juni 2009

Bäst att njuta

"Sommaren e kort, det mesta regnar bort. Men nu e den här, så ta för dig. Solen skiner idag. Hösten kommer snart, det går med vindens fart. Solen skiner kanske bara idag"

Så sjunger Tomas Ledin o det stämmer. Jag o barnen har tagit ut det mesta av det ljuvliga solskenet idag. Först var jag på en 5 km lång promenad med de två äldsta grabbarna. Vi gick längs ett motionsspår ut på en myr. Var vackert och spännande.
Sen efter middagen var jag ut på en ca 3 km lång promenad i skogen med dottern. Lillkillen har lekt nästan hela dagen ute på balkongen.
Skönt med solsken o inte hemskt varmt. I min smak. Nu har dom lovat nästan 30grader i slutet av veckan, o såna dagar gillar inte jag...............
Annars har det varit en lugn dag.
Jag o gubben hade en krisdag igår. Gubben sa en sak som sårade mig, o jag var ganska tyst av mig hela kvällen igår. Idag har vi rett ut det mesta, så det e nästan frid o fröjd. Men så e det i de flesta förhållanden. Ibland krisar det rejält. Jag o gubben brukar ha små kriser, o ibland blir det lite större. Gubben har varit lite nere, men han behöver inte ta ut det på mig. Plus att jag hade en dålig dag. Så det blev som det blev....... Men men.....
Kvällsmatsdags för barnen Ha det bra. Kram.

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...