måndag 29 juni 2009

Ny vecka igen

Måndag idag. En ny vecka, o Junis nästsista dag.
Helgen har varit rätt lugn. Vi har inte gjort nåt speciellt, utan bara varit hemma.
Gubben var till en kompis igår. Han ville komma en stund hemifrån o träffa andra än vi. Jag passade då på att läsa o skriva brev medan barnen lekte.
Den här helgen har varit så het att man bara velat slappa, utan ansträngning.
I lördags var jag o dottern till Glassbilen o köpte glass i stora lass. Glass e gott tycker både föräldrar o barn, men jag kan inte äta mycket pga laktosintolerans. O de laktosfria smakar örk.
Så jag äter "vanliga" glassar med risk för magknip............
Men, men......... Inte e det hela världen. Vet rätt bra hur min mage är, o när jag ska stoppa.
Dags att ta itu med hushållssysslorna igen.
Kram. Ha det bra :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...