onsdag 3 juni 2009

Kokkola/Karleby

Nu har vi varit ett par dagar i Karleby, eller Kokkola som jag säger. Bra har det gått hittills. Barnen o jag jar som vanligt varit rätt mycket ute o promenerat, som vi brukar. O gubben har som vanligt hjälpt sin far med ditt o datt, som han brukar.
Blir ibland less på att gubben e tex i svärfars verkstad eller på vedbacken...... Men jag förstår gubben. Han vill hjälpa o blir rastlös om han inget har o göra.
Förstår bara inte vad jag o min familj gjort gubbens brors fru. Hon har varit sur o tvär mot mig o familjen de senaste tre åren....... Tycker hon e knäpp. Kan hända det beror på att jag o familjen sover i ett hus där vi också äter frukost o kvällsmål. Men lunch o middag äter vi hos svärföräldrarna. Inget jag o gubben bestämt utan det e svärföräldrarna som vill att vi ska äta där.
Hemlängtan har jag. Till vår lille kissekatt, som e ensam där hemma. Har lättare att vara här tack vare att vi har datorn med denna gång. Har sett på film om kvällarna då det inte funnits något intressant att titta på i "dumburken", tv:n alltså :-)
Annars allt bra.
Resan upp gick bra, men det var hett. Ca 27 grader....... Idag har vi haft 12 grader. Synd att man tog rätt tunna kläder till sig själv, men nog varma kläder till barnen............
Man e aldrig nöjd......
Nu duschdags för barnen. Ha det bra. Kram :-)

1 kommentar:

Vällingbysanta Claus sa...

Låter ni katten vara ensam hemma utan någon som ser till den under tio dagar?!?Man ska inte ha katter ensamma mer än en dag max.Annars är det djurplågeri och då är det bättre att avliva katten ju.Det är som att lämna sitt barn hemma tio dagar med mat i en skål.

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...