fredag 12 juni 2009

Hemma igen o gubben opererad

Hemma igen. Jätteskönt. Vi kom hem i förrgår, o har nu försökt landa i vår vanliga vardag igen. Lite trögt har det gått, men vad gör det. Vi e hemma o det e huvudsaken :-)
Har gubben hemma med foten i paket. Han var på sin fjärde knäoperation idag, o ligger nu på soffan med foten på en kudde, o en påse frysta lingon som "kylaggregat" att svullnaden går ner. 6 veckor ska han nu gå med kryckor, o inte får stöda foten alls på.
Hoppas det blir bra den här gången nu, så gubben slipper flera operationer. Lite större än tidigare var den, så man får hoppas, man får hoppas.........
Nu e gubben nästan drogad. De matar ju massvis med mediciner i en på sjukhuset. Minns själv hur det var efter mina tre kejsarsnitt tex.
Gubben e på rätt bra humör just nu i alla fall, men det kan vara annat i morron................
E glad att han e hemma fast det kommer att bli tungt att dra hela lasset med hushållet o sånt nu. Gubben får ju inte köra bil o jag har inget körkort. Nå.......det ordnar sig nog. Tur att det e sommar o inga barn behöver skjutsas till o från skolan o aktiviteter.
Ska kolla på tv en stund innan jag lägger barnen. Ha det bra. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...