fredag 17 oktober 2008

Jobbig dag

Att livet med 4 barn i åldrarna 1-10år inte e lätt har alla väl förstått. Just nu känner jag mig extremt hyperstressad........ 10-och 8-åringen gör sitt bästa att ge mig ett nervöst sammanbrott, 3-åringen e förkyld o extremt gnällig och lillen börjar vara trött. Kan dock inte lägga honom än, då sover han till klo 10 i kväll, o vägrar sova natt :-I

Till råga på allt fick man vara rädd att H skulle komma hit. Hon skulle hämta flickan idag. Som tur var kom hon inte. En riktig vän beter sig inte mot sina vänner som hon gör. Kan inte förstå hur hon tänker o med vad. H ringde igår, var rätt kort i tonen. Orkade inte med hennes pladder, har tillräckligt med mitt. Hon ringer bara om hon behöver en tjänst eller dyl.
Det här e elakt, men ju mindre jag hör av henne destu bättre.

Gubben e på jobb, for klo 14 och kommer hem klo 6. Likadant i morron.
Kan hända att orsaken till min bloggning helt enkelt e att få ventilera mig lite. Tror jag sku bli tokig eljest.......... Bara klo sku bli läggdags för barnen. Då ska jag ta mig en kopp te och titta på en film. Det e fördelen med att vara ensam hemma: man får titta på vad man vill, men nog önskar jag att gubben skulle vara hemma för det. Gillar inte att vara ensam hemma med barnen, i alla fall inte på natten.

Var till Åbo med 3-åringen till ögonläkaren. Hon ska få nya glasögon, för synen blivit sämre. Och så ska vi börja med att ha en lapp på det "friska" ögat två timmar per dag. Provade första gången ha det i dag, 15 min gick det, sen rev hon bort den. Nå, vi gör ett nytt försök i morron........

På söndag fyller lillen 1år. Stora karln. Vart går tiden? Tyckte inte det var länge sedan 10-åringen var baby, och han blir 11 i Januari...........!
E det barnen som blir stora eller e det jag som blir gammal?

Ha det bra. Kram!!!!!!!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...