söndag 19 oktober 2008

Lillen fyller 1år!!!!!!!!!!!!!!!

Lillen fyller 1 år!
Att min ljuvliga lillkille funnits ett år hos oss e ofattbart. Vi ska senare fira med glass. Födelsedagsbarnet roar sig med att rota i syrrans leksakslåda, medan jag försöker få de 3 äldsta att vara tysta. Gubben sover efter en 16-timmars arbetsdag som slutade klo 6 i morse. En omöjlig uppgift.
Visst e det konstigt att orden "Var tysta så pappa får sova" uppfattas av barnen som "Nu får ni ha hur mycket oljud ni vill". E själv uppvuxen med en pappa som jobbade natt var tredje vecka, och fick lära mig att vara tyst då.
Borde ha städdag i morron. Idag e det ju söndag så den ids inte jag ofreda med att städa. 10- o 8-åringen har höstlov ännu i morron, längtar redan till tisdagen så man får skicka dom till skolan...... :-) Dom e lugnare när dom varit i skolan. Fast jag undrar hur dom kan vara tysta i skolan då dom inte kan vara det ens 5min hemma.........
3-åringen, som e lite sen i talet var urstolt igår då hon för första gången sa ordet "häst". Annars har hon sagt "heppa". Nästa utmaning blir att få henne att säga "katt" i stället för "mau". "Mau" kallar hon mjölken också, så det blir lite tolkningsfel ibland :-)
Alla tre äldsta har varit sena i talet, men dom har förstått allt man sagt. Lillen har börjat säga "mamma" och något som liknar "pappa" :-)

Mera senare. Kram!


Sådär, gubben e vaken o hämtar just nu pizza. De två äldsta grabbarna e HOPPLÖSA!!!!!
En skock hönor e lydigare än dom där två. Hoppas tisdagen kommer fort, så man får koppla av lite. Tack o lov behöver inte gubben på jobb i natt :-) utan vi får i lugn o ro titta på en film på tuman hand då barnen lagt sig.
Kramar!!!!!!

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...