lördag 18 oktober 2008

Lördag

Lördag kväll, barnen sover och gubben är på jobb. Han jobbar dubbelskift igen. Saknar honom, men vad kan man där? Måste gubben jobba så måste han. Har kommit på att min blogg e rätt negativ av sig. Jag som säger själv att jag njuter av livet i ett kaos............... Men alla har dagar då man ser allt i svart. Jag har haft några såna dagar.
Tog en promenad med barnen efter att gubben farit på jobb. Gick ner till centrum, en promenad som var lite blåsig, men inte kall. Hemvägen: iskall snålblåst som gick genom märg o ben. Vi var alla fem frusna då vi äntligen var hemma. Men en brasa i öppna spisen o en Pippi-film gjorde oss på bra humör.
3-åringen var på så bra humör att hon gick med på att ha ögon-lappen på nästan 45min utan problem.........
Lillen slog huvudet i golvet då han släppte taget om soffan han höll i. Stackarn :-(

10-åringen börja gråta för att pappa jobbat så mycket de sista dagarna. Och för att mormor lovat att han ska få sova över hos dom, men det har inte blivit av. Han är känslig, min stora pojke. Inte lätt att hantera känslor o dyl då man har ADHD.

Mamma ringde idag, det är 22år sedan min morfar dog. Det var en lika vacker dag som idag, minns den rätt bra. 25.e e det 23år sedan min farmor dog. 14.e aug var det 21år sedan farfar dog. Mormor lever ännu, hoppas vi får ha kvar henne länge än.
Nej nu blir det läggdags för mig. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...