tisdag 21 oktober 2008

Tisdagen som känns som måndag

Hoppas ingen retar upp sig på att jag byter färg på texten hela tiden. Tycker det e kul :-)

Hade städdag igår, vilket ja e muchos stolt över, brukar vara dålig på att städa de dagar jag utsett till städdagar. Idag har det varit tvättdag. Otroligt vad det kommer tvätt av en familj på 6 pers....... Tur att man har stor tvättmaskin och torktumlare. Jag hatar att hänga upp tvätt, blir lätt yr av det. Samma sak att byta gardiner. Kul med förändring, men jobbigt. Att ha storstädning just nu e totalt bortkastat. Gubben förstorar vår wc, det behövs.
Beställde nya vinterrockar åt 10- o 8-åringen idag. Barn växer fort, men dom hade sina gamla rockar 3 vintrar. Det e en bra sak med Internet, om det inte finns klädaffärer nära (inte där jag bor i alla fall) så kan man alltid beställa via nätet.
8-åringen var på kalas igår. Han hade rätt kul.
Idag kom skolfotona. Dom blev lyckade. Och höstlovet tog slut igår, så det var för skolbarnen att återvända till skolbänken idag. Imorron e det kvartsamtal för 8-åringen. Få se vad läraren säger....... Alltid lika nervöst.
Man märker att mina tankar inte hålls på ett ställe idag. Barnen väsnas, gubben håller på med att spika mm och tv e på........... Skulle nästan behöva öronproppar :-)

Pga att skolan började på nytt idag så känns det precis som måndag idag fast det e tisdag. Höll på att skicka gympapåsen med 10-åringen till skolan. Han har gymnastik på måndagar. Svaret: "Men mamma, det e ju tisdag idag."
Han har varit lite virrig idag, märks att rutinerna inte hållit nu. Men sånt e man van med.

Ha det bra. Kram

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...