onsdag 29 oktober 2008

Julen närmar sig...............

Julen närmar sig, både bra och dåligt.
Redan nu börjar man bli översvämmad med julreklam.......Det e ju bara oktober! Ok, bara tre dagar innan november tar över men......
Redan nu har 8- o 10-åringen bestämt vad dom skall ha i julklapp. Men vi har sagt att inte köper vi allt.
Jag o gubben har den traditionen att vi köper 2-3 julklappar per barn och så får dom ett par st gemensamma. Det har dom varit nöjda med. Man kan inte köpa hur mycket som helst då man lever på en lön.
I år kommer 1- o 3-åringen att en gemensam o 8- o 10-åringen en gemensam, plus de ett par st "egna"
Syskonbarnen kommer också att få gemensam i år (20st uppdelade i 4 familjer). Nej, vi hör inte till Leastadianska rörelsen.
Gillar inte julen pga av att den blivit så kommersiell, men barnens glädje e orsaken till att vi firar den. Att barnen blir glada över småsaker e bra. Jag o gubben försöker lära barnen att man inte kan få allt man vill.
Då barnen fyller år så får dom ett paket. Dom vet att det är tanken som räknas, inte mängden.
Finns många barn som får, får o får. Men man märker att dom inte lägger värde på sakerna.
E det fel att ge barnen kärlek o småsaker, eller älskar man inte sina barn om man inte ger allt dom pekar på?

Jag o gubben firar vår tre-åriga bröllopsdag med att titta på Disney-filmer på DVD.
Hittills har vi tittat på Atlantis 1-2. Gubben ska jobba inatt, sen e han ledig 4 dagar.

Kramizar :-)

Inga kommentarer:

Att orka.........

 Jag känner mig trött, känns som om jag blir dragen från flera olika håll. Men livet är väl sådant I guess. Vardag för många arbetande perso...